
POZNAJ MARTINA REJECA mag. anglistike
MOJA BIOGRAFIA
Sem Martin Rejec, predan in zavzet učitelj v gozdni šoli Sole Libero. Sem goreč zagovornik izobraževanja na prostem, zato svoj pravi poKLIC najdem v bujnem objemu gozda polnem čudes in odkritij.
Ljubezen do dela v naravi izhaja že iz mojega otroštva, ki sem ga preživel v prelepi Soški dolini, v Tolminu. Kraj, obdan z naravo je od vedno bil moja najljubša učilnica. Tam smo se s prijatelji igrali na bližnjih travnikih, se skrivali med drevesi in brezskrbno čofotali v smaragdni lepotici – Soči.
Spominjam se, da sem se kot učenec osnovne šole v Tolminu vedno spraševal zakaj nimamo pouka zunaj – na prijetnem zraku, v mirni naravi. Nisem mogel razumeti zakaj moramo cele dopoldneve, dan za dnem preživeti pod umetno svetlobo in za štirimi stenami. Ta misel me je spremljala vse do konca gimnazije, ko sem se odločil za študij anglistike na Filozofski fakulteti v Ljubljani. Tam pa sem spoznal, da te želje lahko postanejo tudi resničnost.
Tekom študija sem se osredotočal na poučevanje otrok in odraslih, s katerimi sem se srečeval tudi med študentskim delom, ko sem poučeval angleščino na različnih podjetjih in šolah. Kmalu sem sprevidel, da mi delo z otroki resnično leži, saj sem mirna, potrpežljiva in prijazna oseba.
V gozdni šoli Sole Libero z največjo radostjo opazujem, kako se pred mojimi očmi razvija čarobnost otroške radovednosti. Dragocenost trenutka, ko otrok v naravi odkrije skriti zaklad ali se navduši nad simetričnimi vzorci lista, je neprecenljiva. Narava ima to prečudovito zmožnost zanetiti iskrico radovednosti v mladih glavah, katera vodi do neusahljive želje po znanju.
S svojim vodenjem in podporo rad vzbujam občutek spoštovanja do okolja. Ko je le možno posredujem misli o trajnosti, ohranjanju narave in občutljivem ravnovesju, ki obstaja v ekosistemu. Čeprav so učni cilji pomemben del šolanja, je pomembno tudi to, da otrokom privzgojimo občutek pripadnosti in odgovornosti do Zemlje, saj bodo tako odrasli v odgovorne in strastne zagovornike okolja.
Kot pedagog v gozdni šoli, mi je omogočeno, da lažje sprejmem tudi svojega notranjega otroka. Ko tečem in se igram z otroki med njihovimi gozdnimi pustolovščinami, občutim globok občutek svobode in veselja. Gozd postane platno za mojo ustvarjalnost, ker si tam lahko izmišljujem domiselne igre in dejavnosti, ki male raziskovalce spodbujajo k razvoju telesnih, čustvenih in kognitivnih sposobnosti.
V gozdni šoli Sole Libero bomo z vašimi otroki, prek izkustvenega in doživljajskega učenja, pogumno zakorakali v novo šolsko leto, kjer na vprašanje »Zakaj?« ni odgovor le »Zato«, ampak se radovednost in zanimanje še posebej vzpodbuja.